ЯК ПІДВИЩУВАТИ НАВЧАЛЬНУ МОТИВАЦІЮ ШКОЛЯРІВ
1. Надання часткової свободи вибору.
2. Інтерес і радість мають бути основними переживаннями школяреві в процесі навчання
3. При навчанні необхідно враховувати запити, інтереси і прагнення дітей.
4. Найбільш потужний стимул у навчанні «Вийшло !!!» Відсутність цього стимулу, означає відсутність сенсу навчання. Потрібно навчити розбиратися дитини в тому, що йому незрозуміло, починаючи з малого. Одну велику задачу розбити на підзадачі так, щоб дитина змогла самостійно їх зробити. Якщо, дитина в якому виді діяльності досягне майстерності, то внутрішня мотивація буде рости.
5. Зростання впевненості в собі, своїх силах сприяє посиленню внутрішньої мотивації.
6. Відзначайте досягнення дитини. Оцінка його досягнень допоможе продовжити навчання. Наприклад, список успіхів може сприяти тому, щоб він став самостійним.
7. Не карайте за невдачу, невдача сама по собі є покаранням. Страх і напруженість ускладнює процес навчання. Невдачі знижують мотивацію.
8. Для школярів важлива сама особистість учителя (дуже часто навіть нудний матеріал, який пояснюється улюбленим учителем, добре засвоюється).
9. Правильно підносьте зміст навчального матеріалу, щоб це було цікаво.
10. Змінюйте методи і прийоми навчання.
11. По можливості намагайтеся на уроці частіше звернутися до кожного учня, здійснюючи постійний «зворотний зв'язок» - коригувати незрозуміле чи неправильно зрозуміле.
12. Ставити оцінку учневі не за окрему відповідь, а за кілька (на різних етапах уроку) - вводити забуте поняття поурочного бала.
13. Постійно і цілеспрямовано займайтеся розвитком якостей, що лежать в основі розвитку пізнавальних здібностей: швидкість реакції, всі види пам'яті, увага, уява і т. Д. Основне завдання кожного вчителя - не тільки навчити, а й розвинути мислення дитини засобами свого предмета.
14. Намагайтеся, коли це можливо, інтегрувати знання, пов'язуючи теми свого курсу як з родинними, так і іншими навчальними дисциплінами, збагачуючи знання, розширюючи кругозір учнів.
15. Всіма можливими способами пробуджуйте в учнів інтерес до навчання - будьте самим цікавим, зробітть цікавими методи піднесення інформації і зробіть цікавою свою дисципліну.
16. Гра є потужним стимулом інтересу до навколишнього життя. Здавалося б, гра - справа лише маленьких дітей. Але практика показує, що це не так. Найбільшу ефективність ігрова мотивація показує в середньому шкільному віці. Молодші більш керовані, старші - доросліші і цілеспрямовані. Середній же вік якраз і треба чіпляти чимось азартних і натхненним. Різні віки диктують зовсім різні ігри. Пов'язано це з тими новоутвореннями, які формуються в психіці людини у міру дорослішання. Ігри молодшого віку більш лінійні, молодшої середньої - командні, старшого середнього - мають на увазі яскраву реалізацію в особистих вчинках, в старших класах стає важливим розіграш і реконструкція незнайомих образів, цікаві та незвичайні моделі дійсності. Кожен вік знаходить в грі своє, і в цілому ігрова діяльність надає величезний ефект в справі формування особистості людини, його знань і мислення.
17. Створюйте ситуації успіху, через виконання завдань посильних для всіх учнів, вивчення нового матеріалу з опорою на старі знання.
18. Підтримуйте позитивний емоційний настрій, через створення на уроці доброзичливої атмосфери довіри і співробітництва, яскраву й емоційну промову вчителя.
19. Рефлексія, через оцінку власної діяльності і діяльності інших, оцінку результату діяльності, питання, які потребують різноманітних відповідей (наприклад, «чому було важко?», «Що відкрили, дізналися на уроці?» І т.д.).
20. Цікавість, незвичайний початок уроку, через використання музичних фрагментів, ігрові та змагальні форми, гумористичні хвилинки.
21. Включення учнів у колективну діяльність, через організацію роботи в групах, ігрові та змагальні форми, взаємоперевірку, колективний пошук вирішення проблеми, прийом «метод проб і помилок», надання учнями допомоги один одному.
22. Використовуйте незвичайні форми піднесення матеріалу.
23. Співпрацьовуйте на уроці, через спільне вирішення проблеми і розв'язання суперечностей, евристичну бесіду, навчальну дискусію, виділення істотних ознак предметів, класифікацію, узагальнення, моделювання.
24. Стимулюйте діяльність, через оцінку, вдячність, словесне заохочення, виставку кращих робіт, надання вчителем незначної допомоги, ускладнення завдань.
25. З'ясуйте, що є причиною низької мотивації учнів: невміння вчитися або помилки виховного характеру. Після цього попрацюйте з проблемними сторонами.
26. У справі підвищення інтересу дитини до навчального процесу дуже важливий контакт з дитиною і довірча атмосфера.
27. Створюйте на заняттях атмосферу ентузіазму, оптимізму і віри дітей в свої здібності і можливості.
28. Застосовуйте нові інформаційні технології.
29. Гра є найсильнішим мотивуючим фактором, який задовольняє потребу школярів в новизні досліджуваного матеріалу і різноманітності виконуваних вправ. Гра, а саме, рольова гра дає широкі можливості для активізації навчального процесу.
30. Поважайте особистість кожної дитини.
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Чому діти бувають "важкими" у вихованні?
Питання про "важких" дітей – одне з найпоширеніших серед батьків. Важливо розуміти, що поняття "важка дитина" є суб'...
-
Як повернути собі спокій (натисніть на посилання) Стресостійке дитинознавство (натисніть на посилання)
-
Шановні учні та батьки! Нагадую, що в ліцеї відбуваються заняття з психологом для усіх охочих. Понеділок, середа з 13.00 до 15.00 - учні 1-4...
Немає коментарів:
Дописати коментар